söndag 25 november 2018

Tankar

Mmmmm...... ja jag vet inte vad jag ska tycka eller tänka.... Då jag berättar om mina planer att fara till Afrika på praktik får jag tudelade åsikter; ena är att "du är tokig😮" och andra är "wau, vad häftigt😍", ja vad ska jag säga har ju kanske lite tudelade tankar själv med ibland, då det är en stor grej. Men håller mig nog mest till tanken WAU, tänk att få prova på detta, som varit en dröm sedan jag varit liten😍💖.

Mannen min har ju gett grönt ljus, fast jag ibland funderar vad han tycker och tänker. Äldsta dottern har int sagt så mycket annat än typ "hejhej du får ebola", andra dottern fråga "där e väl inte krig" men annars har ingen av dem två sagt så mycket angående detta. MEN mittersta ungen min, hon har hårda åsikter om att jag inte får åka, är för lång tid 3månader, är för långt borta och tänk om det händer något. Försökte förklara att det kan hända här hemma även nåt, men de va int så farligt för då är jag nära henne. Pojkarna har inte sagt så mycket om detta.

Har ju nog läst på om säkerheten, både från Finlands utrikesministeriets sidor samt från Englands säkerhets sidor.  Samt läst på ännu mera efter att fick länken från IS eller var det från IL där det stod om italienska volontärarbetaren som blivit kidnappad av Somaliska terrorister.... just så nå efter den tidningsartikeln så blev det igen en gång kontakt till skolan om det är ok att jag åker om det blir av. Fick ganska snabbt svar att jo, men måst ju vara försiktig och inte röra mig ensam. Pustar ut, ok det hade jag ju inte tänk heller. Igår kollade jag kartorna från England vilka ställen som har störst risk för terror attacker och fick konstaterat ännu en gång att Kendu bay är lång ifrån risk zonen.

Det som mest gör mig nervös är alla vaccinationer, då jag gärna skulle ta dem i tid, men oklarheten över praktiken framstår ännu.

Jag som oftast är den personen att då nåt ska hända ska de helst hända direkt, har fått lära mig att vissa saker kan taaaaaa låååååååång tid, o å vad det kan vara nervretande... men det är väl en bra övning 😝. Fått höra några gånger "det är Afrika, det tar tid".

Nå nu har jag lättat på hjärtat mitt, så tack och god natt 👋😘

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar