onsdag 21 november 2018

Början till det hela

På andra terminen diskuterades det om utlandspraktik, att på andra o tredje året är utlandspraktiken aktuell.

Så började jag spinna vidare på mina tankar om att åka till ett u-land, till Afrika. Diskuterat flertal gånger med Isabelle på skolan som är utlandskordinator. I april 2018 var vi i kontakt med Mercy ship som är ett fartyg som far längs Afrikas kust, för att höra om praktikmöjligjet hos dem, men de hade ingen möjlighet att ta emot då deras arbete baserar sig på volontär arbete. Efter det var jag i kontakt med Röda korset och Kyrkans utlandshjälp men ingen dera tog emot sjukskötar praktikanter till ex.då Afrika.

De blev sommarledigt från skolan, googlade och hörde mig för olika ställen, men utan napp. Så även jag tog paus från sökandet, då det hela kändes helt omöjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar