söndag 25 november 2018

Första skolveckan hösten 2018

Då skolan började igen i slutet av augusti traskade jag in till Isabelle för att fundera vad sen. Fick en email adress till en som gör volontär arbete i Mwembe i Tanzanien men, det var mera inom den sociala sidan hon hade att erbjuda. Men hon var vänlig att skicka min CV och ansökan vidare till The Cedar Foundation Tanzania länk till deras hemsida här nedan. De tackade för ansökan och meddelade att om de håller mig passande så tar de kontakt och så ordnar vi ett skype-möte. Så påbörjades ett svar-fråga mailas dit och tillbaka. Allt verkade bra, de berättade vad deras volontär arbete går ut på och vad allt de gör. Vi bestämde ett skype möte där då en av de ansvariga läkarna var med samt tre från Cedar Foundation, läkaren var med då ingen av de andra hade någon utbildning inom vårdbranchen. Mötet gick bra, enda de var fundersamma över var att alla av sjukvårdspersonalen de har inte kunde engelska och jag kan ju inte heller swahili. Det enda som inte var roligt med skype var att deras kontakt var dålig så de kunde inte ladda upp kameran, så såg på en orange ruta då de såg mig hela tiden.
Fick mail efter några dagar att de nu funderat fram och tillbaka men de har inte tillräckligt med patienter för att jag skall få ut det mesta/bästa av praktiken, då de hade först öppnat sin klinik i januari detta år. Skulle jag haft förlossningar inom min praktik skulle det varit annat, för de hade många av dem.
https://cedartanzania.org/the-nyamatongo-health-and-community-centre
Mailade med dem ca 2månader, svaren tog ibland länge, då de har dåligt med kontakten ibland.

Just så nu var jag i ruta ett igen och i slutet av oktober (praktiken borde börja vecka 2/2019), men tis den som ger sig...... fast vid detta skede hade jag nog kunnat kasta handskarna på disken flera gånger.... Även funderade några gånger varför jag inte tagit de lättare alternativet Europa och Spanien, men det var ju inte det jag ville.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar