söndag 25 november 2018

Nya tager

Några dagar gick och funderade vad jag skulle göra nu, skall jag sluta försöka och göra min praktik i Ekenäs och på Tyks eller???

Nå slog mig vid nåt skede att jag känner ju en läkare som brukar göra volontär arbete i Afrika, kontaktade några andra vänner för att få tag på hennes telefonnummer. Slog nummer in i telefonen en par gånger och raderade den igen, skulle jag fortsätta sätta energi på detta eller inte. Slog nummer igen och tryckte på gröna luren, ingen återvändo nu tutar och kör vi 😅💪

Hon svarade och ville gärna hjälp mig. Frågade mina kontaktuppgifter och lovade skicka mig info om   ett ställe, och ifall det inte nappar så skulle jag kontakta henne så skulle hon höra med det ställe dit hon var på väg till nu i november. Jag jublar inombords😄 💜. Tog inte många sekunder så plingade mailet flera gånger. Fick kontaktuppgifter till Adra, som gör volontär arbete i Kendu Bay i Kenia.

Googlade och läste på om stället. Telefonen igen i handen och ringde upp. Fick bra bemötande och uppmaning att maila henne jag ringde. Hon skulle snart åka ner till Kendu Bay för att jobba några veckor.

Mailade henne om vem jag var, vad jag hade för ärende och min engelska CV. Kom inga svar, försökte ringa, ingen kontakt med numret, alltså då är hon troligtvis i Kendu Bay som bäst. Nå kollade andra kontakten i Adra och ringde upp honom. Han bekräftade hon är i Kendu som bäst. Men tar säkert kontakt, kunde mail samma mail till honom. Skickade iväg samma mail, med några tilläggningar. Fick frågor jag riktade direkt till skolan, som jag svarade på de jag kunde och Isabelle svarade på resten.

Hon jag var först i kontakt med skickade sms åt mig. Svarade och mailade henne på nytt, då hon inte fått mailet. Fick kontaktuppgifterna till Kendu Bay Adventist Hospital.

Isabelle mailade dem i Kendu Bay, fick snabbt svar. Hon mailade på nytt praktikavtalet. Nytt svar och frågor vad jag har för kurser som bäst och vilken parktik detta gäller. Hon svarade igen. Nå ännu i dagsdato har det inte kommit svar, hoppas det kommer någon info senast nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar