onsdag 2 januari 2019

Nedräkning

En tid sen förra inlägget 😅, varit praktik, jul, födelsedagar och nyår mm.

Nedräkningen börjat, 5-4-3....
Nå nu har jag resan bokad, det bär av från Helsingfors måndagen 7.1.2019, med 2 mellanlandningar och flyg byten, första i Doha och andra i Nairobi. Resan tar 18h 20min ner.

Alla vaccinationer anskaffade. Hade från förut Hepatit A + B och Tetanus. Så vaccinerna som behövdes tas var Stamaril för Gula febern och Nimenrix för Meningokock; vilka var de enklaste för de var sprutor. De andra vaccinerna var Dukarol för Koleran, vilket skulle blandas i vatten och drickas 2gånger med i alla fall en veckas mellanrum och måst säga att det var inte gott😷. Sen ännu då Vivotif för Tyfus som då var 3st tabletter på 3olika dagar med en dag emellan.  Fick även ett gult vaccinationskort som jag måste ta med där Gula febern-vaccinet är inskrivet, samt alla andra. Den sista men inte minsta är ju då Malaria vaccinet, Doximycin, som jag börjar äta dagen före jag far iväg och skall äta en tablett dagligen hela resan samt ännu 2 veckor efter att jag kommit hem.

Sen har jag även ansökt om visum, inväntar ännu svaret från det.

Väntar med spänning att komma ner, flygresan skulle jag kunna skippa... ensam åka flyg o jo vet att jag inte är ensam i flyget men ändå 😖. Som bäst är de det enda jag stressar över. Att komma ner och få praktisera och se hur hälsovården fungerat i ett annat land, en annan kultur, ett annat språk, ett annat klimat m.m. allt det är ju bara kul och intressant. O värmen de kommer jag att njuta av😍.

Kommer från nästa vecka blogga då har möjlighet till internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar